sobota 15. augusta 2015

YFUka 2015


Tak som to prežila. Let do Osla bol môj prvý let, kde som bola sama za seba. Pamätám si, ako som si vravela aj niekoľko mesiacov dopredu, že ja nebudem mať „Homesickness“, však som samostatná a zvládnem to. No rozplakala som sa už pri nastupovaní do lietadla...
Ale let bol v pohode. Sedela som vedľa milého pána z Iránu, čo mi rozprával, že má v Bergene deti a ide ich pozrieť. Síce som sa ku koncu znova rozplakala, ale to už preto lebo som sa bála čo sa to deje s lietadlom, tak sa mi ten pán snažil vysvetliť svojou lámanou angličtinou a posunkami, že sa len vysúvajú kolesá.

Na letisku mi namiesto kufru prichádzala panika. Bála som sa, že mi ho stratili. Nakoniec sa vynoril medzi poslednými. Pri východe ma čakala YFU dobrovoľníčka a s nórmi, čo sa vrátili a francúzmi sme šli do Hønefoss. Tu nás čakal už zbytok študentov a ešte sme čakali na nemcov a južnú ameriku.
Každý sme dostali kartičku s kajinou odkiaľ sme, v ktorej sme skupine a programom


Musím povedať, že program mali premyslený a zábavný. Jedine ma trochu mätie, že sme skoro na každú aktivitu v inej skupine.
Rýchlo sa ukázali rôzne povahy a roztriedili sme sa na skupinky. Ja sa zdržiavam s Američankou a Švajčiarkou. Dobre sa s nimi komunikuje a nepotrebujú veľkú spoločnosť. No vo štvrtok sme museli prezentovať svoje krajiny, kde sme sa my, čo sme len jeden kus z krajiny spojili a spravili porovnanie naších krajín (Slovensko, Maďarsko, Švajčiarsko, Uruguay, Poľsko, Turecko, Litva, Japonsko, Thajsko). Poviem vám teda, dať dohromady toľko ľudí, čo polovica nerozumie, čo hovoríte, to bola výzva. A keď sme to mali spravené, nás jeden litovský vlastenec zradil a namiesto typického jedla povedal celú históriu svojej krajiny a púšťal si videá. Áno, ak si sa sem niekedy dostal a preložil si tento článok, Jonas, stále sa hnevám. Okrem Jonasa sme to všetko zvládli a zožali nečakaný úspech.
Ďalej nám rozprávali o pravidlách yfu. Ako každému správnemu teenagerovi mi v hlave zostalo, že sex. Nóri sú veľmi zvláštni. Čakala som, že to bude zakázané a trikrát preškrtnuté. A jediné, čo nám povedali bolo, že nemôžeme otehotnieť a spôsobiť tehotenstvo a že nám ešte pošlú webovú stránku, kde sa dajú kondómy zohnať zadarmo poštou... Všetci boli nadšení, keď ani nevedia, ako sa povie sex po nórsky.
Ďalej musím poznamenať, že je tu ozaj zima. U nás, čo nie je pod 35 stupňov, a tu zrazu prídem a že max 20. Už som aj prechladla. A kto povie, že to v lete nemôže byť také strašné ešte nemusel v Nórsku v lete vyliezť v noci spod teplého paplóna a ísť na záchod. 
Dnes o 12:00 pre mňa príde rodina a naobedujeme sa spolu. Tí, čo museli za svojou rodinou letieť museli vstávať veľmi skoro, len moja spolubývajúca zaspala a zobudila sa až na môj budík, tak musím po nej upratať posteľ. Ale čo by som ja, dobrá duša, nespravila pre holanďana v núdzi?
Lúčili sme sa hromadným objatím, no stále s vedomím, že sa všetci s januári vidíme znova...



0 komentárov:

Zverejnenie komentára