štvrtok 20. augusta 2015

Prvé dni v škole

Včera bol môj prvý deň v škole, dnes druhý. Poviem vám teda, bolo to niečo úplne iné ako na Slovensku. Vraveli nám, že školský systém môže byť iný ako sme zvyknutý, ale ja som si nevedela predstaviť, čo také iné tam môže byť. Prvý deň však už hovoril sám za seba. Najprv sme šli s Mari na autobus. Bola celkom kosa. 6 stupňov. Cesta trvala asi pol hodinku, všetci dospávali skoré vstávanie. Autobus nás vysadil rovno pred školou. Keďže sa neučilo, nahnali nás do telocvične, kde boli ako v amerických filmoch poschodové stoličky a pódium, kde pár žiakov vystúpilo a riaditeľka mala príhovor, z ktorého som ja zasa nič nerozumela a jediné, čo ma trápilo bolo, že to tu smrdelo ako chlór ale ja som až do ďalšieho dňa nevidela zdroj - bazén. Roztriedili nás do tried a už to šlo. Našli sme si svoju a každý sa usadil. Ja som si sadla s Ingrid Marie. Prvý deň sme len vyplňovali papiera ako napríklad na autobus a o chorobách. So všetkým mi pomohla a všetko mi preložila. Mám s ňou jednu hodinu - biológiu.
Dostali sme aj svoje skrinky. Ale nie také skrinky ako na GLN. Také maličké, tri nad sebou a sú na otáčací zámok. Vždy sa cítim, akoby som vstupovala do trezoru. Lenže je to aj také komplikované ako trezor. Treba najprv dve kolečká doprava, nastaviť číslo. Jedno kolečko doľava, nastaviť číslo a potom krútiť doprava, kým sa to neotvorí. Musela som to spraviť vyše 10krát kým sa mi to podarilo.
V škole sme končili o jedenástej. Autobus šiel 11:55, tak ma moje nové kamarátky a Mari vzali na zmrzlinu. Vraj najlepšia zmrzlina v okolí. Tak a že bola aj drahá. 30 korún za dva kopčeky. Ale, veľké kopčeky. Mala som ju namiesto obeda.
Po príchode sme grilovali na večeru mäso a potom som ochotne strážila Synne Kristin. Má ma čím Ďalej tým radšej. Stále za mnou chodí do izby a pýta si aby som jej urobila a nakrájala jedlo ja.

Druhý deň bol podobný. Zasa sme šli s Mari na autobus, ale tentokrát bolo už chladnejšie, 4 stupne. V Nórsku máme dvojhodinovky. Dnes sme začínali matikou. Keďže túto matiku sme brali ešte my na Slovensku pred dvoma rokmi, nebol problém. Telesná nám odpadla, keďže si väčšina nepriniesla úbor. Takže sme mali dve hodiny voľno a potom sme sa najedli. Počas voľna som si šla vybaviť kartičku do knižnice a požičala si knihy na tento rok. Trochu ma to vydesilo. Sú hrubé a plné textov, ktorým nerozumiem, Aj tak som to však nevzdala a zo školy neušla. Dala som sa naopak, odfotiť na študentskú kartičku a listovala si v knihách popri jedení a diskutovaní s Júliou.
Tretia dvojhodinovka bola angličtina. Na to som sa celkom tešila. Konečne predmet, kde budem všetko rozumieť. Aj toto bolo len také "zoznamovacie", keďže sme tam aj ľudia z iných tried. Nemám rada takéto zoznamovacie hry, ale to nadšenie, že konečne rozumiem mi nedalo a zapájala som sa. Učiteľka si až neskôr uvedomila, že som výmenný študent, ale som na seba hrdá, že keď na mňa rozprávala nórsky som vedela rýchlo odpovedať, že si to zjavne ani nevšimla.
Posledná, štvrtá, dvojhodinovka bola marketing and leadership. Tak tohoto som sa strašne bála. Pozerala som si knihu a pri každom slovíčku ma striaslo. Ani nerozumiem a ani ma to nebaví. Šla som do triedy s nízkymi očakávaniami a strachom. Opak však bol pravdou a na mňa sa konečne usmialo šťastie. Učiteľ na ML je úplne úžasný. Je to veselá kopa a je zo mňa nadšený. Robil si s nami selfie a ako jediný mi všetko čo povedal v skratke preložil. Robil si stále srandu a bol strašne rád, že tam s nimi budem celý rok, že on by sa rád naučil lepšie po anglicky. A čo sa týka toho, že som nerozumela... Je pravda, že ma stále desí test, čo niekedy určite bude. Ale prvá hodina bola jednoduchá a rozumela som všetkému, čo sa dialo.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára