nedeľa 9. augusta 2015

Balím sa! (+ užitočné rady)

Postupne s blíži ten veľký deň môjho odletu a teda mama rozhodla, že je najvyšší čas pretriediť moju kopu oblečenia a nejako to poskladať do jedného kufra s maximálnou hmotnosťou 23kg. Nebola to najjednoduchšia úloha. Bolo príšerne teplo a do našej malej izby sme sa natlačili štyri (prišla pomáhať - pozerať sa - babka).
Po skontrolovaní predpovede počasia na august sme vyhodili pár letných vecí a vymenili ich za zimné. Stále však moje topánky zaberali väčšinu kufra. Tak sme na to šli takticky a cestovať budem v turistických, najťažších topánkach. Ja viem, je príšerne teplo. Nemyslím si, že to moje nohy prežijú bez ujmy, ale keďže táto brilantná idea sa mojej mame páčila a hneď ma pochválila, nebolo už cesty späť. Do príručnej batožiny som si zbalila plátenky a za odmenu si kúpim cukríky. Snáď nebude nikomu vadiť, keď sa v aute cestou do Viedne vyzujem. Predsa len, je to môj veľký deň.
Aby sme ešte trochu rozložili váhu som (vraj) turistickú bundu a sveter hodila do príručnej batožiny. Neviem si predstaviť, ako zima mi bu prílete bude. A aj v lietadle býva nepríjemne pustená klíma.
Stále pribúdali nové a nové "užitočné" veci a všetci sme začínali mať strach, že kufor nebude spĺňať váhový limit. Keďže nemáme doma poriadnu váhu, nemali sme si to ako overiť, tak sme dnes kufre zaniesli n letisko a dali si ich odvážiť. Bolo napäté ticho a hlas znudeného brigádnika pri váhe prerušil môj spontánny výkrik nadšenia keď nám oznámil, že kufor váži 22,4kg. Príručná batožina, ktorá má vážiť max 8 kilo vážila síce 10, ale notebook šupnem do ruksaku a je po probléme. Takže mám úspešne zbalené a už len túžobne a zároveň v obavách očakávam stredu ráno.

RADY NA BALENIE SA (ja, yfu, moja super mama...)

  1. Zoberte si farebný kufor, netradičný, za prvé, aby ste si ho na letisku poznali a za druhé, aby vám ho niekto len tak nezobral, že sa pomýli on. Ak nemáte farebný kufor alebo peniaze na nový farebný kufor, môžete si ho len polepiť nálepkami a rôzne označiť
  2. Označte si kufor ADRESOU RODINY(!). Chcete predsa, aby sa ku vám kufor dostal čo najskôr. A teda aby ste nemuseli čakať ešte dvakrát toľko, kým vám ho pošlú domov a mama z domu do krajiny, napíšte adresu rodiny.
  3. Vložte do kufra papierik s adresou rodiny. Nemôžete vedieť, či sa nestane niečo nečakané, čo vám odtrhne vysačku s adresou (ako napríklad že nejakému plecháňovi sa bude páčiť vaša vysačka a vezme si ju). A keďže máte v kufri polovicu svojho majetku, bolo by blbé ho stratiť.
  4. Čo sa nezmestí do kufra, pošle sa poštou. Aspoň otestujete, za ako rýchlo dôjdu darčeky na Vianoce.
  5. Odvážte si kufor pred odletom. Je omnoho lacnejšie zaplatiť 50 centov na letiskovej váhe ako neviem aké ťažké peniaze pri platení nadváhy. Radšej deň vopred zistite, koľko máte nadváhu (teda váš kufor) a vyložte nepotrebné veci. Dáte ich mame a ona vám ich pošle.
  6. Zistite si, či si môžete zobrať do lietadla kabelku (tašku na notebook...). 
  7. Strčte niečo do každej diery. V kufri. Ak je niekde diera, verte mi, že sa nájde niečo, čo sa do nej zmestí. Lak na nechty, pilník, antiperspirant, voňavka, hocičo. Lebo zbaliť sa do jedného kufra na rok je riadna výzva, tak využite každú štrbinku
  8. Niečo na pripomenutie domova. Bude ozaj príjemné, keď budete smútiť za domovom, mať si čo pomojkať a pospomínať, poprípade sa vyplakať. Ak máte plyšáka, je to úplný ideál.
  9. Fotky. Určite si dajte vytlačiť aspoň jednu alebo dve fotky rodiny a kamarátov. Verte mi, je to pekná a ľahká spomienka na domov. 
  10. Berte batožinu tak, aby ste si ju vedeli sami odniesť. Nemôžete očakávať, že vás tam budú čakať nosiči a limuzína. Čo si pobalíte, si musíte aj odniesť.
  11. Hudba do lietadla. Záleží aj podľa toho, koľko letíte, ale na taký Nový Zéland aj celý deň, ak nie dva, dlho sa čaká na prestupy, nebodaj vám ešte niečo utečie. Vtedy sa môžete už len schúliť do klbka a plakať. Určite to však bude lepšie s Celine Dion
  12. Darčeky pre rodinu. Ak nechcete vyzerať ako nevychovaní barbari zo zaostalej krajiny, bude pekné na začiatok dať rodine darček. Stačí tradičná kuchárka po anglicky, alebo pre deti nejaká bábika z úľuv a podobne. Rodina o vás nadobudne lepší pocit a možno vám tiež niečo daruje.
  13. Neberte si knižku. Idete na študijný pobyt a učiť sa nový jazyk. Radšej si kúpte tam nejakú v jazyku ktorý sa učíte. Brať si knižku po slovensky je len zbytočná záťaž navyše.
  14. Vybaľte svoju mačku

0 komentárov:

Zverejnenie komentára