sobota 4. júla 2015

Učím sa nórčinu


Nebudem sa opakovať s tým, že sa učím nórčinu, lebo to už som spomínala. Proste idem do Nórska tak musím vedieť nórsky. Chcela by som sa však s vami podeliť o to, ako sa učím a možno vás to inšpiruje a pomôže nájsť zaujímavý spôsob učenia sa nejakých jazykov čo vy budete potrebovať.

1. spôsob - DUOLINGO
Duolingo je aplikácia (ak nemáte smartfón, tak stačí webový prehliadač - je tam tak isto viac jazykov ako v aplikácii) na učenie jazyka. Je celá zadarmo a vytváraná obyčajnými ľuďmi. Nachádzajú sa tu viaceré jazykové kurzy a komunita ľudí ako vy, čo sa snažia naučiť jazyk. Je to robené formou cvičení v rôznych oblastiach. Prekladáte vety a slovíčka a dokonca aj sami rozprávate do miktofónu v cudzom jazyku.
Ozaj účinný spôsob a hlavne celý zadarmo. Dúfam, že to tak aj zostane.

2. spôsob - DETSKÉ KNIHY
Na internete som si našla nejaké detské knihy a vytlačila si ich. Detské knihy majú veľké písmená, jednoduché slová a primitívnu zápletku, plus sú výhodou obrázky, že ozaj sa dá pochopiť o čo ide. Ak nájdete dobrú knihu, dá sa nájsť aj jej predčítaná verzia, dokonca aj rovno preložená. Musím povedať, že mňa osobne táto metóda baví a keďže knižky nie sú hrubé, brávala som si ich so sebou aj do školy a prekladala slovíčka s offline slovníkom.

3. spôsob - KLASICKÁ KNIHA S GRAMATIKOU
Ak už ničomu inému neveríte alebo nedáte šancu, môžete si kúpiť v kníhkupectve knihu pre začiatočníkov. Tu máte fajn, že nemáte len text, ale aj podrobne vysvetlenú gramatiku, s čím vám potom súvislý text bude dávať viacej zmysel. Ale je to drahšia záležitosť a čím menej obvyklý jazyk, tým drahšia kniha, možno ju ani nezoženiete. Ja som za nórsku dala vyše 30 eur. Ale nemôžem sa sťažovať. Ozaj výborná a pomohla mi.

4. spôsob - HRA V NOVOM JAZYKU
Ak sa radi hrávate počítačove hry, toto je spôsob pre vás. Stačí si nejakú vašu obľúbenú hru, ktorú už celkom poznáte zmeniť na jazyk, ktorý sa učíte. Čím viac hru poznáte a viete čo píše, tým jednoduchšie. Krásnym príkladom je Sims. Aj u nás na škole sa pomocou Sims vyučovala angličtina. Máte tam názvy obelčení a každodenné situácie a interakcie. Prinajhoršom sa dá použiť aplikácia google prekladača, kde je možnosť text z obrazovky priamo odfotiť a hneď preložiť, čo vám hru uľahčí.

5. spôsob - NÁJDITE SI NATIVESPEAKERA
Hlavne sa nehanbiť. Jasné? Chcete sa naučiť jazyk. Pomôže vám si písať alebo skypovať s niekým, kto sa ho učí od narodenia. Viem, že lekcie cez skype bývajú drahé občas. To by som fakt za to ani keby som neviem ako chcela nedala 40 eur za hodinu. Ale veľa nativespeakerov sa dá nájsť na www.interpals.net . Mnoho ľudí tam má aj napísané, že radi pomôžu s učením sa jazyka. Takže sa nebojte a napíšte, určite sa naučíte nové slovíčka, poprípade aj slang. A ak vznikne nejaká trápna situácia, ešte vždy môžete už neodpísať...

Toto už je všetko, čo som používala ja. Samozrejme ž eten mesiac učenia sa sa nedá porovnať s desiatimi rokmi učenia sa angličtiny, takže taká dobrá nie som. Ale základy sa na mňa nelepili a myslím že mi to dosť uľahčí si zvyknúť v krajine

0 komentárov:

Zverejnenie komentára