sobota 26. decembra 2015

Julebord, juleavslutning a darčeky

Včera som bola pozvaná na Julebord s 98 dievčatami z Hemsedalu. Nepoznala som všetky, ale polovica z nich chodí do mojej školy. Organizovala to Ingrid Marie v dome jej babky a dedka. Musím teda poznamenať, že to bolo veľmi luxusné. Veľká jedáleň, vianočný stromček, obrovský krb, sviečky a dievčatá slávnostne oblečené. Kým každá nevytiahla mobil a bola na facebooku som sa aj cítila ako v horore Would you rather.
Jedlo sme mali každá niečo doniesť. Mne prikázali doniesť sódu, aby som nemusela variť nórske jedlá.
Začali sme asi o hodinu neskôr, lebo ľudia meškali. Až tak mi to nevadilo, ale moc sa so mnou ostatné ani že nebavili, tak som sa trochu nudila. Len sa zaujímali, či im rozumiem a chválili ma, ako som dala prezentáciu na marketingu po nórsky.
Mali sme aj koláč a spravili si fotku. Najprv nás prišla fotiť babka, ale tá mala teda riadne problémy zmieriť sa s tým, že stačí ťuknúť na obrazovku, tak prišiel otec, ktorý spravil asi 40 fotiek.

Julebord sa končil medzi jedenástou a dvanástou a musím povedať, že som rada, že som šla, lebo som spoznala nové dievčatá, a keďže nás tam nebolo viac ako 15, nestratila som sa v dave.

Podobne sme mali aj juleavslutning v škole, 22.12. Začínalo sa to spoločnými triednymi raňajkami. Každý mal niečo doniesť. Ja som mala džús. Sedeli sme v štvorci aby každý na každého videl a papali sme do pol desiatej, kedy sme sa presunuli každá trieda do telocvične. Uprostred telocvične stál vianočný stromček. Posadali sme si na zem a pozreli si pár speváckych a tanečných vystúpení, príhovor riaditeľky a chodenie okolo vianočného stromčeka. Tradícia v Nórsku, kde sme sa pochytali za ruky do štyroch kruhov a chodili okolo stromčeka, kým sme spievali štyry koledy.

Na moje veľké prekvapenie som už začala dostávať aj darčeky. Najprv od Linn-Helen a Liv, potom od Beyeneho a aj balík zo Slovenska so syrom mi došiel.

Vianočne sme dnes poupratovali a už sa len nemôžeme dočkať zajtrajška.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára